Hyundai Ioniq 6 sa objavil na scéne v roku 2023 k jeho súrodencovi Ioniq 5 ako veľmi schopný elektrický sedan. Vďaka dojazdu 550 kilometrov (podľa WLTP) a ultrarýchlemu nabíjaniu si v roku 2023 dokonca odniesol prestížny titul Elektromobil roka. Teraz sa pripravuje na facelift, ktorý Hyundai predstavil na výstave Seoul Mobility Show v Južnej Kórei.

Viac pixelov, menej odporu

Aj keď už pôvodný dizajn Ioniqu 6 pôsobil ako vietor v aerodynamickom tuneli, Hyundai sa rozhodol pritvrdiť. Predná časť dostala tenšie denné LED svetlá zložené zo štyroch radov pixelov – áno, pokračuje tu dizajnový jazyk „digitálnych štvorčekov“, ktorý poznáme z Ioniqu 5. Nový nárazník vizuálne rozširuje auto a zároveň ho opticky znižuje, čo mu pridáva na dynamike. Výsledok? Auto vyzerá, akoby aj zaparkované utekalo.

Zdroj: Hyundai

Bočné línie sú ostrejšie a čierne lemovanie teraz presahuje až na dvere. Zo zadnej časti zatiaľ fotky neukázali nič konkrétne, ale vieme, že klasické krídlo ustúpilo novému „ducktail“ spojleru – menej krikľavé, rovnako účinné.

Vnútri jemne doladené

Kabína zostáva na pohľad veľmi podobná, no Hyundai vylepšil niekoľko detailov. Volant po novom dostal tretí spodný lúč, stredová konzola bola ergonomicky zjednodušená a ovládanie klimatizácie má väčšie tlačidlá – jednoduchšie, pohodlnejšie, konečne.

Zdroj: Hyundai

Výrobca sľubuje aj kvalitnejšie materiály na dverách, čo môže byť priamou reakciou na výčitky o trochu plastovom dojme z predošlej verzie.

N Line – ostrý vizuál, zatiaľ nie výkon

Súčasťou prezentácie bola aj verzia N Line, ktorá pridáva viac agresívneho dizajnu – čierny predný nárazník s maskou pripomínajúcou športové okuliare, špecifické disky a zopár nenápadných (alebo okatých) odznakov N Line. Zatiaľ však bez výkonnostných zmien – ide hlavne o vizuálne korenie pre tých, ktorí chcú vyzerať rýchlo, aj keď idú len po rožky.

Skutočné eso v rukáve? Ioniq 6 N

Najväčším lákadlom však bola nenápadná ukážka ostrého Ioniqu 6 N, ktorá sa skrývala v pozadí jednej z fotiek. V modrej farbe s čiernym zadným nárazníkom, výrazným spojlerom a veľkým krídlom vyzerá, že to s výkonom myslí vážne. Hyundai potvrdil jeho oficiálne predstavenie už v júli tohto roka.

Zdroj: Hyundai

Očakávame, že pod kapotou sa objaví podobné srdce ako v Ioniqu 5 N – teda dvojmotorová zostava s výkonom až 641 koní. Ak sa pridajú aj dynamické prvky z konceptu RN22e, máme sa na čo tešiť.