Konšpiračné teórie. Niekedy ich neznášame inokedy ich milujeme. Hlavne vtedy keď sa potvrdia. My teraz prichádzame s našou vlastnou konšpiračnou teóriou, a to o potvrdení predaja Ford-u Mustang 2018 aj v Európe. Pred nedávnom sme Vám priniesli informáciu, že doterajšia generácia Mustangu v Európe definitívne končí. Teda aspoň na určitý čas keďže MY.2018 ešte oficiálne pre Európu predstavený nebol. Doteraz sme sa mohli len domnievať a dúfať, že tak Ford spraví, ale nové informácie stále neprichádzali. Až dodnes.

Určite si všetci pamätáte fiasko modrého oválu pri teste Mustangu agentúrou Euro NCAP kde dosiahol žalostné dve hviezdičky. Bohužiaľ, absencia prvkov aktívnej bezpečnosti ako aktívne brzdenie pred prekážkou alebo asistent jazdných pruhov sa pánom v tejto agentúre moc nepozdávala, a tak mu viac hviezd udeliť ani nemohli. Druhým faktorom bola bezpečnosť detí na zadných sedačkách. Ford mal samozrejme v záujme napraviť si na Európskom, kľúčovom trhu reputáciu tohto modelu a tak si povedali, že test budú opakovať a prehodnotia ho. Na tom by samozrejme nebolo nič zvláštne keby svet nemal informáciu, že výroba MY.2015 už dávnejšie skončila, tak na čo potom opakovaný test?! Avšak vo videu, ktoré prikladáme nižšie si môžete všimnúť, že na dynamické testy s použitím prvkov aktívnej bezpečnosti bol už použitý Mustang MY.2018. Na stránke Euro NCAP sa človek môže aj dočítať, že Ford Mustang bol opätovne otestovaný a posúdený a navyše všetky modely objednané od Júla 2017 už budú v sériovej výbave obsahovať všetky prvky aktívnej bezpečnosti. To je prvá informácia pre nás Európanov, že zrejme sa môžme tešiť na Mustang 2018 aj u nás. Na čo by ho samozrejme testovala Európska organizácia keby sa sem nemal dostať?!

 

Dosť bolo konšpirácie. Ako uspokojenie pre potenciálnych klientov to však stačí. My dúfame, že sa tento model dostane znova aj do Európy, zatiaľ si však zhrňme čo všetko o novom Mustangu už vieme. Podľa slov Fordu ide o facelift doterajšej generácie s pridaním niektorých prvkov. Najväčšou zmenou prešiel predok auta s pozmeneným dizajnom kapoty, svetiel a nárazníka. Vnútri potom nájdeme namiesto pôvodných analógových budíkov displej virtuálneho kokpitu, ktorý si bude možne personalizovať podľa seba. Pod kapotou sa budú nachádzať nezmenené motorizácie, a to 5.0 V8 s označením Coyote a (ne)slávny 2.3 EcoBoost. V prípade obidvoch motorov sa, ale môžeme tešiť na vyšší výkon a novú 10-stupňovú automatickú prevodovku SelectShift.