BMW M nás znovu raz presviedča, že keď sa ich inžinieri nudia, výsledok je auto, ktoré by si radšej nepostavil vedľa seba na štartovaciu čiaru. Nové BMW M2 CS, vychádzajúce z druhej generácie M2, je špeciálna edícia, ktorú Nemci vyrobia v Mexiku a pošlú do celého sveta – predovšetkým do USA, Nemecka a Číny. No a v lete 2025 sa začne oficiálne predávať. V Nemecku za 115-tisíc eur. Ale to si za túto porciu testosterónu ešte rád priplatíš.

Motor, ktorý zatlačí do sedadla

Pod kapotou sa skrýva starý známy radový šesťvalec s M TwinPower Turbo technológiou, tentoraz vytunený na 530 koní a 650 Nm krútiaceho momentu. To je o 50 koní a 50 Nm viac než má štandardný model M2. Výkon ide cez osemstupňový automat M Steptronic rovno na zadné kolesá – presne tak, ako to má byť. A keď dupneš na plyn, M2 CS vyletí na stovku za 3,8 sekundy. Alebo ešte rýchlejšie – s 1-foot rollout metódou to zvládne za 3,5 sekundy a maximálka je 302 km/h. Samozrejme, elektronicky obmedzená. Ale s M Performance výfukom z titánu a karbónu budeš mať pocit, že máš v garáži pretekárske auto.

Ľahší, rýchlejší, tvrdší – presne ako to chceme

Váha ide dole o 30 kíl vďaka karbónovým komponentom – karbónová strecha, kapota, difúzor, zrkadlá a dokonca aj konzola v interiéri. Bonusom sú špeciálne kované kolesá – 19 palcov vpredu a 20 vzadu – obuté do ultra-sport pneumatík, ktoré ťa na trati podržia ako najlepší kamoš po piatom pive.

Podvozok je samozrejme tvrdší, ale aj nižší o 8 milimetrov. Nastavenie pružín, tlmičov, stabilizačných systémov a brzdy z keramického materiálu (ak si priplatíš) ti dajú pocítiť, že toto nie je len hračka na nedeľnú kávu. A keď zapneš M Drift Analyser alebo M Laptimer, môžeš sa cítiť ako Verstappen na domácom okruhu.

Dizajn, čo robí ramená na ulici

Presne ako by si čakal od BMW M – agresívny, s karbónovým strešným panelom a difúzorom, rozšírenými blatníkmi a štyrmi čiernymi koncovkami výfuku. Farby sú síce len štyri (Sapphire Black, Velvet Blue, Brooklyn Grey a Portimao Blue), ale na tomto aute vyzerajú všetky sakra dobre. Interiér ťa privíta Alcantarou, karbónom, športovými sedačkami s vyšívaným “CS” a dostatočne drzým volantom, ktorý si pýta poriadne potiahnutie.

Na palube sa nachádza najnovší BMW iDrive 8.5 s obrovskými displejmi a podporou CarPlay aj Android Auto. A všetky tie polosemi-autonómne asistenty, čo sa hodia na parkovanie alebo keď sa nechceš nechať zaskočiť v kolóne. Ale na trati? Vypni ich, stlač M Setup a ukáž svetu, kto je pán driftu.

BMW M2 CS nie je auto pre slabé povahy ani pre tých, čo si myslia, že výkon 200 koní je “už dosť”. Toto je mašina pre puristov, ktorí chcú cítiť každý gram tlaku na plyn, každý pohyb volantu a každý decibel vychádzajúci zo štyroch trubiek vzadu. Takže ak si myslíš, že na to máš, priprav si peniaze a miesto v garáži. Pretože toto malé zviera z dielne BMW M ťa poriadne prekvapí.

Privacy Preference Center