Emisie, emisie, emisie… Stále dokola tá istá rozprávka. Jeden ropný tanker za jednu plavbu vyprodukuje toľko emisií CO2, čo všetky autá sveta za jeden rok. Tu počúvame ekologických úchylakov ako autá produkujú veľa emisií a potom si ten istý človek vytiahne bakelitový smartphone a zapáli ťažké cigarety. Gratulujem!
Autá doplácajú na regulácie Európskej únie asi najviac. Časy keď sa do áut dával ledva katalyzátor sú dávno preč a na vôňu benzínu môžeme už zabudnúť ak sme už dávno nezabudli. Svetom otriasol za posledný rok veľký škandál s názvom Diesel Gate a možno aj to bol aktuátor všetkých udalostí, ktoré sa potom stali.
Začnime nadpisom. Vieme, že Euro Normy majú rôzne predpisy a reštrikcie pre autá. Najnovšia norma Euro 6 upravila v prípade úžitkových vozidiel nutnosť používať už aj močovinu AdBlue pre zníženie emisií. Mnohé značky používajú AdBlue už aj do svojich osobných áut a stáva sa akýmsi štandardom na pumpách. Čo vlastne teda prinesie nová emisná norma Euro 6.2?! To čoho sme sa najviac všetci obávali. Niektoré značky už s tým začali, no všetky ostatné sa budú musieť pridať. Filter pevných častíc pre benzínové motory inak nazývaný ako PPF filter (alternatívne GPF). Všetky nové modely áut od Septembra 2017 musia byť povinne vybavené týmto filtrom. Pri nových autách rozumejte modely, ktoré boli predstavené po Septembri 2017. Tie ostatné, ktoré momentálne sú na trhu to čaká najneskôr v Apríli 2018 a posledná možnosť pre značky predať svoje autá, ktoré túto normu nebudú spĺňať je September 2018. Čiže v praxi to vyzerá takto:
Pokiaľ nechcete vo svojom benzínovom motore PPF filter, kúpte si nové auto čo najskôr, ale pozerajte len modely, ktoré boli predstavené pred 9. mesiacom 2017. Takéto auto máte teda čas kúpiť cca do Septembra tohto roku. Netýka sa to však úplne všetkých. Týka sa to zväčša benzínových motorov s priamym vstrekovaním paliva, kde je zvýšená šanca tvorby NoX. No nevyhne sa mu napríklad ani najnovší Ford Mustang s 5.0 V8 aj napriek tomu, že používa systém vstrekovania paliva do sacieho potrubia.
Ja neviem kam tento svet speje a bojím sa čo príde ďalej. Močovina aj do benzíňakov alebo filter čo bude premieňať NoX na motýle?! Čo si ty myslíš o týchto prehnaných emisných normách? Svoj názor vyjadri dole v komentároch.
Myslím si , že takéto opatrenia sú čiste ekonomického charakteru a poškodzujú
len spotrebiteľa. Je to nefér voči ľuďom ktorí si kúpili dieselové autá s tým,že
budú jazdiť úsporne a že ich autá vyhovujú emisným normám. Toto nie je hračka,
ale sú to drahé stroje,na ktoré bolo treba dlho pracovať a je nemysliteľné,aby toto
prevádzali doslova zo dňa na deň-to je zlý vtip. V prvom rade treba potom odškodniť
majiteľov dieselových áut a ponúknuť im adekvátnu plnohodnotnú náhradu za
stratu,ktorú takýmto opatrením spôsobili.Alebo sú to už konkrétne kroky Iluminátov???
„Samozrejme“, budeme odškodňovať nejakých „šetrilkov“, ktorých zaujíma len úspora na palive. Každý kto si kupoval diesel, robil to len kôli tomu, aby jazdil lacnejšie, aj keď dobre vedel, že je to oveľa škodlivejšie, ako iné druhy paliva. Ale takí kašlú na to, čo dýchajú, hlavne že majú v peňaženke ušetrených 100€ mesačne, lebo za rok si z toho našetria na dovolenku, ale že celý zvyšok roka dýchajú sajrajt, to nevadí, asi majú pocit, že na týždenej dovolenke pri mori, alebo v horách to vydýchajú. Konečne prichádza bič na takých, ktorí kôli svojmu šetreniu otravujú aj všetkých naokolo.
Dobrý den,
„Jeden ropný tanker za jednu plavbu vyprodukuje toľko emisií CO2, čo všetky autá sveta za jeden rok“
Prosím uvést zdroj, děkuji.
Jinak , jak mám věřit ostatním informacím, když jsou v článku uváděné takové blbosti?
https://sk.energyhub.eu/clanok/pod-lupou/37464-problemy-namornej-dopravy Stačí si prečítať tento článok, ktorý hovorí o dopade emisií tankerov a námornej dopravy všeobecne na eko-systém našej Zeme. Sú tam použité iné prirovnania, ako napríklad to, že námorná doprava produkuje toľko emisií ako CO2, ako najväčšie krajiny na svete. Pokiaľ by sme sa mali zamerať na porovnanie všetkých emisií, tak presne 15 veľkých tankerov vyprodukuje toľko emisií (CO2, oxidov síry, sadzí) ako všetky auta sveta. Zdroj: https://www.cas.sk/clanok/115429/15-najvacsich-lodi-znecisti-zivotne-prostredie-viac-ako-vsetky-auta-sveta/
Richard to ze namorna doprava (alebo aj letecka) je problem neznamena ze netreba riesit aj auta. Treba to riesit na vsetkych frontoch…