Dátum 2.9. som si 13 rokov svojho života spájal s nepríjemnou rutinou a to vstávať prvý deň po prázdninách do školy. Tento rok to decká majú ešte o niečo ťažšie, keďže vstávali do školy po 6-mesačných prázdninách. Vôbec im nezávidím. Dotklo sa to však aj nás motoristov, keď sme ráno museli trčať v zápche áut, ktoré navážajú práve tieto decká do škôl na svoj prvý deň. Na cestách sa to teda hemží autami od výmyslu sveta, no zaručenie nikto z nich nemôže mať tie, ktoré boli ešte len pred pár hodinami predstavené. A tuto sa my novinári vždy tešíme. My máme teda prvý školský deň naozaj príjemný a plný noviniek z celého sveta. Poďme sa teda spoločne na ne pozrieť.

 

  • Prvou zo všetkých je facelift Hyundaiu Kona. Vrhol som sa na to v abecednom poradí a pozrieme sa, čo nové nám prinesie Kórejský polostrov. Pred pár dňami sme ťa navnadili na Konu pár fotkami, ktoré boli ukážkou dizajnu prednej časti. Hyundai dnes predstavil hotové auto. A tak vidíme Hyundai Konu prvý krát aj vo verzii N-Line. Za nás jej to náramne svedčí a vyzerá naozaj okázalo, no zároveň dynamicky. Dizajn zhodnoť ty sám, kto sme aby sme súdili. Po stránke techniky sme sa dočkali rovnako mnohých vylepšení. Začnem s paletou ponúkaných motorov. Objemovo ostali rovnaké, no zmenil sa výkon a použitá technológia. Do naftovej jednotky pribudla technológia MildHybrid a benzínová 1.6 T-GDi dostala navýšenie výkonu na slušných 198 koní. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies a automatická 7-stupňová prevodovka. Zvyšok ponuky ostal nezmenený. 1.0 T-GDi s výkonom 120 koní a rovnako možnosťou MildHybridnej sústavy a samozrejme budúci rok sa dočkáme aj Hybridu. Plne elektrická Kona s aktualizovaným lookom bude predstavená čoskoro

V interiéri sa zmenilo pár drobností, ktoré však veľmi potešia. Kona dostala nový 10.25″ displej infotainmentu a navyše aj plne digitálny kokpit, ktorý nahradil pôvodne používané budíky. Ich dizajn som inak už dlhšie považoval za celkom prežitok tejto doby. Kona zároveň dostala aj nový adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, ktorá predtým dostupná nebola. Nová Kona sa nám osobne naozaj páči a tešíme sa na prvé domáce jazdy. Kona sa objaví na našom trhu už tento rok. Hybrid ju bude nasledovať začiatkom roka 2021.

 

 

 

  • Peugeot 3008 máme naplánovaný v jeho najsilnejšej podobe vo verzii Hybrid4 na test v mesiaci September. Medzitým nás však Peugeot prekvapil príchodom faceliftu ich veľmi obľúbeného SUV. Človek by ani nepovedal, že už je tu s nami takmer 4 roky. V momente ako nám prišla informácia o facelifte a dátume predstavenia, mal som v hlave dizajn, ako som si myslel, že nová 3008 bude vyzerať. Ako však vyzerá reálne ma jemne zaskočilo. Po, nazvime to, triezvom období značky Peugeot, dizajnéri znova chytili slinu a na predku novej 3008-ky upustili uzdu svojej fantázie. Veľmi futuristicky pôsobiaca predná maska a samozrejme prítomné kly, ktoré odkazujú aj na iné modely Peugeotu. Trošku som osobne prekvapený týmto dizajnom, keďže Peugeot istým spôsobom odbočil od zaužívanej tváre a použil úplne nové prvky na prednej časti. Podľa slov značky sa však týmto chcú viac priblížiť prémiovému segmentu.

V interiéri následne nájdeme nový 10 palcový displej multimédií a aj vynovený Peugeot i-Cockpit. Ak si však čakal použitie 3D i-Cockpitu, tak ostaneš sklamaný. Značka len jemne osviežila dizajn pôvodne používaného. Pod kapotou následne nájdeme rovnaké pohonné jednotky, ako tomu bolo doteraz. Vrcholom ponuky naďalej ostáva 300 koňový Plug-in Hybrid s pohonom všetkých štyroch kolies. Z čisto benzínových jednotiek tu nájdeme základné 1.2 PureTech s výkonom 130k samozrejme s manuálom aj automatom a okrem toho aj 225 koňovú 1.6 PureTech. Naftové jednotky sa budú musieť uskromniť s čisto 1.5 litrovým motorom a výkonom 130 koní. Dvojliter už v ponuke nenájdeme.

 

 

 

  • Poslednou novinkou v abecednom poradí je nový, alebo nová?! Škoda Enyaq.  Dlho očakávaná novinka postavená na platforme MEB sa včera predstavila verejnosti v českej Prahe. A môžem povedať, ako som Enyaq zbadal na prvých fotkách a videách od kolegov, ostal som užasnutý. Predsa len sa dá elektro spraviť aj pekne. Čo povieš?! Enyaq sa hrá na kategóriu SUV, no vzhľadovo mi skôr pripomína kategóriu väčšieho MPV. Jeho svetlá výška 180 mm však vyvracia moje pochybnosti. Dizajnovo sa značka priblížila svojim modelom v novej škále a pridala zopár naozaj luxusných prvkov. Ako príklad uvediem podsvietený predný gril, ktorý je dostupný v špeciálnej verzii Founders Edition. Obuť na Enyaq vieme až 21″ kolesá a dostupný bude hneď v niekoľkých verziách.

Základom bude Enyaq 60 iV, ktorý bude ponúkať výkon 132 kW s pohonom len zadnej nápravy, dojazd 380 kilometrov a batériu s kapacitou 58 kWh. Ďalej bude dostupný Enyaq 80 iV a to s výkonom 150 kW, alebo 190 kW v prípade pohonu všetkých štyroch kolies. Dojazd pri objednaní pohonu zadných kolies bude 510 kilometrov a v prípade 4×4 o niečo menej, 460 kilometrov. Vrcholom ponuky následne bude Enyaq RS iV s výkonom 225 kW, pohonom všetkých štyroch kolies a parametrom zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 6.2 sekundy. Enyaq RS zvládne prejsť na jedno nabitie rovnako až 460 kilometrov. V interiéri následne nájdeme technologickú diskotéku. Úplne nový 13 palcový displej, pred vodičom zase nový 5″ displej a pribudne head-up displej, ktorý bude ponúkať aj rozšírenú realitu. Škodovka tak presne o jeden deň predbehla Mercedes, ktorý dnes predstavuje túto technológiu v jej novej S-classe. Ak trošku inak prižmúrim oko, tak vidím v tej maske BMW, nemáš ten pocit? 😉