Môj veľmi pozitívny vzťah k značke MINI som už jasným spôsobom dal najavo v našich dvoch redakčných testoch tejto ikony na kolesách. Už pri prvých fotkách GP-čka som neostal ani chladný a ani suchý. Mokré sny ma prenasledovali zopár dní a po tejto tlačovej správe ma čaká rovnaký osud. Prekliate MINI! Dobrou správou pre mňa je fakt, že moje orgány sú zatiaľ v plnom počte a mám s čím ísť na trh. Budem kvôli MINI GP3 ochotný rozpredať samého seba, alebo si radšej zoberiem hypotéku?! Úrokové sadzby sú celkom priateľské, no cash je cash. Čo ma teda na tomto malom aute tak dostalo?!
306 koní, 450Nm, samosvor a zrýchlenie za 5.2 sekundy. Ďalším faktorom sú karbónové nárazníky, len dve sedačky (popravde by mi stačila aj jedna), rám v kufri. Pohon len predných kolies vôbec neberiem ako negatívum, práve naopak. Mini je malá motokára a tej patrí pohon len tej jednej nápravy. Ďalej je vylepšené zavesenie kolies, kompletne prekopaná podvozková sústava a samozrejme aj tá brzdová. Hrubšie poloosy a rovnako aj obrovské brzdy sú tiež pomocou pri vášnivej jazde na okruhu. A k tomu celému je to aj ekológ. Vždy sa pri tlačovej správe pozastavím nad takou malou hlúposťou, čoho sa následne chytím… GP-čko spĺňa emisnú normu Euro 6d-temp, takže naša milovaná Gréta môže byť spokojná. Ako už zaznelo v nadpise, táto špecialitka, okrem toho, že je eko, je aj limitovaná. 3000 vyrobených kusov si hrdo bude každý majiteľ niesť na špeciálnej časti auta. Každý vyrobený kus totižto dostane na karbónový blatník poradové číslo vyrobeného kusu. Od 0001 až po 3000. Je mi úplne jedno, aké tam bude číslo, no predpokladám, že jeden taký slovenský Marián už má rezervačku na 1488. kúsku.
Do predaja sa tento špeciál dostane budúci rok za zatiaľ neznámu cenu. Myslím si však, že pri takomto aute sa na cenu až tak nepozerá. Ten kto to chce, tak si to kúpi. Napríklad ako ja?!