Nie je to tak dávno, čo sme písali o predstavení nového Focusu ST. Jeho techniku už poznáme, no čakali sme stále na ten najdôležitejší parameter, a tým bola pre nás v tomto momente cena. Trh s ostrými hacthbackmi za posledné roky doslova explodoval a z každej strany sa na nás valia perfektne jazdiace autá za veľmi prijateľnú cenovku. Hyundai i30N, Megane R.S., Leon Cupra a práve sa pozeráme na posledný diel skladačky dostupných hot-hatchov. Tento však jemne vytŕča z toho tradičného portfólia tejto kategórie a to hlavne motorizáciou. A hneď dvomi.
Nový Focus ST prichádza s agregátom 2.3 EcoBoost, ktorý už poznáme z modelov Focus RS predchádzajúcej generácie, či nového Mustangu. Vo Focuse ST má triezvych 280 koní, no veľmi slušných 420 Nm. Vďaka týmto parametrom pokorí šprint na stovku za 5,7 sekundy a maximálka sa zastavila na 250 km/h. Focus ST s benzínovou jednotkou dostal do vienka v základnej výbave aj samosvorný diferenciál, ktorý je elektronicky riadený a okrem toho aj systém ALS, ktorý sa postará o stále nafúknuté turbodúchadlo aj pri preradení. Okrem manuálnej prevodovky, môžeme v októbri tohto roku očakávať aj príchod automatickej dvojspojkovej 7-stupňovej prevodovky pre benzín.
Popri benzíňaku sa však v novom Focuse objaví aj naftová jednotka s objemom 2.0 litra a výkonom 190 koní. Octavia RS ma teda vážneho konkurenta, keďže sa Focus bude robiť aj v karosérii Kombi. Naftový motor bude však k dispozícii výhradne s manuálnou prevodovkou.
A teraz to najdôležitejšie a to je cena. Tá v prípade verzie Hatchback a motoru 2.3 EcoBoost začína na sume 29 990€ s tým, že v tejto cenovke nájdete 18″ disky kolies, samosvorný diferenciál, adaptívne tlmiče, navigáciu, klasický tempomat, či aj športové predné sedačky Recaro. Táto opcia sa nazýva ST2 a prevyšuje ju verzia ST3, ktorá je priamym konkurentom Hyundai i30N Performance alebo Megane R.S. 280 Cup. Tá je za cenu 32 490€, no nájdeme tu 19″ disky kolies, full LED svetlá, kameru, el. nastaviteľné predné sedačky, ktoré sú tiež od Recara a v tomto prípade v koži.
Narozdiel však napríklad od Hyundaiu, Ford ponúka okrem štandardnej výbavy aj kopec príplatkovej výbavy, pre tých, ktorým ten štandard nestačí a chceli by niečo viac. Do tejto kategórie patrí napríklad audio-systém B&O Play s 10-timi reproduktormi, Head-up displej, el. otváranie kufra, adaptívne Full LED svetlá, alebo adaptívny tempomat s balíčkom ďalších asistentov, alebo napríklad aj vyhrievané čelné sklo. Samozrejme, touto komfortnou výbavou sa dostaneme oveľa vyššie nad spomínané ceny, no pre určitú skupinu ľudí je to príjemná správa, že je možnosť si Focus takto nakonfigurovať.
No myslíme si, že Focus ST v určitej miere zamieša karty na trhu Hot-Hatchov. Treba podotknúť to, že ponúka najväčší priestor, najväčší motor, aj keď zatiaľ nie úplne najsilnejší a jeho úroveň konfigurácie takisto nemá konkurenciu. Celý cenník si môžeš naštudovať nižšie.