Pamätáš si ako pri predstavení novej Ibizy značka Seat potvrdila, že Seat Ibiza Cupra nikdy nebude?! Na jednu stranu mali pravdu, no na druhú nás trošku oklamali. Potom čo uviedli pred pár týždňami novú športovú divíziu Cupra, ja už som mierne tušil čo majú za lubom. Oni síce vyvrátili do budúcnosti Seat Ibiza Cupra no nikde sa nezmienili o tom, že nikdy nebude Ibiza v najvyššej konfigurácii len pod inou značkou. A to sa práve teraz stalo. Predstavujeme Ti novú Cupra Ibizu.

 

Bude sa jednať o najšportovejšiu Ibizu, ktorá kedy uzrela svetlo sveta. Zatiaľ nič nevieme na isto, event ohľadom značky Cupra má byť až zajtra 22.2.2018, no nejaké predpoklady a dohady sú. S veľkou pravdepodobnosťou pôjde Cupra v šľapajách VW a do Ibizy a jej platformy MQB A0 uloží 2.0 Tsi ako je tomu pri Pole Gti. Pokiaľ Cupra nedisponuje vlastným motorom, je tu veľká šanca, že to dopadne práve takto, na výber moc nemajú. Teoreticky pripadá do úvahy ešte agregát 1.5 Tsi EVO v najvyššej výkonovej špecifikácii naladený na 132 kW, no ten ešte ani predstavený nebol takže pravdepodobnosť je veľmi malá.

Na dizajne novej Ibizy vidíme podpis značky Cupra v mnohých prvkoch či už exteriéru alebo interiéru. Prednej časti dominuje veľké logo Cupra, na ktoré si chvíľku budeme zvykať, karbónový splitter ladený do bronzovej farby alebo iné inserty v maskách chladiča. Zadná časť sa pyšní dvomi reálnymi koncovkami výfukov a jemným difúzorom spolu s karbónovým spoilerom. Cupra dostane jedinečné 18″ disky kolies rovnako kombinované s bronzovou farbou. Je škoda, že sa Cupra od klasickej Ibizy až tak nelíši a celkový tvar auta ostal zachovaný. Minulé generácie Ibizy Cupry boli na tom určite oveľa lepšie čo sa odlišnosti týka.

 

 

Interiér sa potom dočkal asi tých najväčších zmien. Alkantarový volant s imitáciou uhlíkových vlákien, palubná doska s rovnakým dekorom ako je na volante alebo športové sedačky spolu s čiernym stropom pridali interiéru kvalitný punc športovosti. Keďže vidíme volič automatickej prevodovky, môžeme predpokladať, že naozaj je pod kapotou 2.0 Tsi. Palubný štít následne dostal aj očakávaný veľký displej formou virtuálneho kokpitu ako má aj Polo.