Jaguar F-Type je tu s nami už od roku 2013. Doteraz sa však nedočkal výraznejšej modernizácie, ak teda nerátame SVR z roku 2016. Čo sa však týka exteriéru, 7 rokov starý dizajn, vyzerá aj dnes obstojne. Niektorým automobilkám starý, opozeraný dizajn nevadí, že Nissan? Jaguar si však uvedomil nutnosť omladenia F-Typu. Už z prvých fotiek vidieť, že nová verzia pôsobí agresívnejšie a viem si ju živo predstaviť namiesto XKR v Die Another Day (Dnes Neumieraj). To by bol pohľad.
Dizajn vznikal pod novým vedením Juliana Thomsona. Najväčšími zmenami prešla predná časť, ktorá dostala kompletnú premenu. Nové svetlá, nová kapota, väčšia maska, a nové aerodynamické prvky. Zadná časť dostala nový svetelný podpis a .. to je tak všetko.
Zmeny sa však diali v ponuke jednotlivých verzií. SVR zatiaľ v ponuke nie je, to sa dalo čakať. Z ponuky však zmizla zlatá stredná cesta. F-Type sa bude musieť zaobísť bez V6-tky. A bez MANUÁLU! Jaguar vám teda moc na výber nedá. Možnosti sú nasledovné. Všetky teda budú samozrejme spriahnuté s automatickou prevodovkou. Štvorvalec s turbom produkujúci 296 koní, ktoré budú posielané výhradne na zadnú nápravu. Z 0-100 za 5.7s. Následne nás čakajú už len 2 voľby. Všetko na zadok, alebo si to chcete rozložiť na štyri kolesá? Obyč alebo R? Pre uľahčenie rozhodovania (ktoré pre väčšinu z nás bude imaginárne) má klasická verzia pod dlhočíznou kapotou kompresorom preplňovanú 5.0l V8 o výkone 444k a 580Nm, ktorá dá 100-ku za 4.6s, bez ohľadu na poháňanú nápravu. Verzia R bude mať okrem 567k a 669Nm aj vylepšený podvozok s novými pružinami a tlmičmi. Doplnkovou voľbou budú karbon-keramické brzdy, ktoré ušetria 21kg. Tu sa bavíme o zrýchlení za 3.7s.
Interiér prešiel veľmi malými zmenami. Jedinou výraznou je nahradenie analógových budíkov 12,3 palcovou obrazovkou, ktorej grafika oživuje celý interiér a dotvára tú správnu atmosféru. A aby som nezabudol, samozrejme že bude aj cabrio. Poslednou informáciou je cena. Tá bude vyššia, približne o 2000€. Takže čo? Zaslúži si byť nový F-Type v ďalšej Bondovke?