Keď som prvý krát počul, že Toyota predstaví novú Supru prešiel mi mráz po chrbte. Hlavou mi totiž prebehli dve možnosti ako to môže dopadnúť.

  1. Toyota síce vyrába kvalitné autá, no už dlhšiu dobu je to len RAV4 hybrid, Avensis hybrid, Yaris hybrid, všetko hybrid, nudný hybrid, bla bla hybrid… Čo keď už nevedia vyrobiť zaujímavé auto (odhliadnúc od GT86, ktorá je zároveň aj Subaru a v USA Scion) a pôjdu v stopách Mitsubishi, ktoré z ikonického coupe eclipse urobilo zvláštne vyzerajúci crossover? Prosím, prosím len to nie…
  2. Oživenie legendy, tri krát sláva a posielam ďakovný list do krajiny vychádzajúceho slnka.

Naštastie sa moje obavy, že si môj syn bude spájať model Toyota Supra s crossoverom nenaplnili.

Predstavená Toyota GR Supra má pod kapotou 6 – valcový motor s výkonom 340 koní, 8 – stupňovú prevodovku a nevšednú karosériu.

Supra vznikla v časoch, keď Mitsubishi nebolo synonymom divných crossoverov, ale bláznivých coupe. Mazda chrlila jeden Wankelov motor za druhým a Honda v spolupráci s Ayrtonom Sennom vytvorila NSX. Boli to roky bláznivých áut z Japonska, ktoré neboli určené zbohatlíkom bez vkusu. Tieto auta boli pre skutočných petrolheadov. Z oturbeného motora 2JZ sa úpravami dalo dostať aj 1000 koní. Obrovský potenciál tohto motora vytvoril vo svete sektu ľudí, ktorí sú Vám schopní ešte dnes zapichnúť nôž do hrude, ak poviete na Supru slovko kritiky.

Tedsuya Tada hlavný inžinier, ktorý stojí aj za modelom GT86 sľuboval, že nová Supra bude „big brother to GT86“.

GT86 je celkom zábavné auto za rozumnú cenu. Z toho vyplýva, že cieľová skupina pre Supru sú ľudia, ktorí by si radi kúpili silnejšiu GT86?

Je to obrovský omyl, alebo som všetko okolo novej Supry pochopil zle len ja?

Nová Toyota GR Supra je totiž prekapotované BMW Z4 M40i.

Motor, prevodovka, aj podvozok dostali život vo fabrike BMW.

Kreativita Toyoty sa na tomto aute bohužial neprejavila okrem exteriéru vôbec nikde. Pri pohľade do interiéru mám pocit, že sa jedná o lacnejšie BMW. Preboha, veď ešte aj ten infotainment a riadiaca páka sú rovnaké ako v BMW.

Chápem, že oživiť legendu je ťažká úloha. Ale urobiť to v spolupráci s inou značkou a postaviť na ich platforme prekapotované auto je totálny prepadák. O to väčší prepadák to je, keď ako základ na návrat legendárneho „driver-friendly“ auta použijete ten najviac pózerský model zo všetkých.

A bude horšie… Toyota „obohatila“ Supru aj o verzie SZ a SZ-R. V oboch nájdete 2 – litrový štvorvalec. Ten slabší bude mať 197 koní a ten silnejší 258 koní. Tento fakt vo mne vzbudzuje zvracanie. Už vidím, ako vedľa mňa na semafóre zastaví 18 – ročný fagan, ktorý dostal na narodeninky 197 koňovú Supru a myslí si, že je Paul Walker.

Chápem, že Toyota nemôže postaviť takú Supru akú by si toto meno zaslúžilo, pretože by to bol priamy konkurent pre ich vlastný Lexus.

Chápem aj to,  že meno Supra je veľmi silný marketingový ťahák.

Toyota ty zas pochop, že my všetci, ktorí sme sa tešili na plnokrvného Japonca – konkurenta autám ako M4, RS5, či Cayman sme sklamaní.

Možno by bol tento článok plný chvály, keby sa to auto volalo Avensis coupe. Možno som len dúfal, že v Japonsku stále zostalo trošku tej vášne k športovým autám pre jazdcov. Jedno viem určite….a to že táto Supra nepôjde v stopách svojej predchodkyne.

Privacy Preference Center