#TBT na Hyundai i30 v našom prvom teste

 

 

Autá, ženy a víno nesú už rokmi potvrdené ľudové príslovie, že časom zrejú a čím sú staršie, tým sú lepšie, krajšie a chutnejšie. Postupom rokov, ako aj nám pribúdajú číslice v našom veku, sa tak občas spätne obzrieme na nami doteraz testované autá. Nemôžeme hovoriť v tomto prípade o nejakej ďalekej histórii, nie sme novinárske legendy, no za tie cca dva roky nám už zopár áut rukami prešlo. To najpamätnejšie je práve Hyundai i30. Bolo úplne prvé a otvorilo nám pomyselné brány do sveta moto-žurnalistiky, takže máme naňho veľmi pekné spomienky. 

Za tých sotva 20 mesiacov od zverejnenia testu sa mnoho vecí zmenilo aj v prípade i30-ky, nie len nášho veku. i30-ka prešla v polovici roku 2018 jemnou modernizáciou a za ten čas dostala omladzujúcu kúru v podobe nového predného nárazníka z modelu Fastback. Samozrejme v modelovom rade modelu i30 pribudlo aj niekoľko nových verzií. Celý tento príbeh započal Hatchback, nasledovala ho verzia Kombi a krátko na to spravili dizajnéri naozaj lahôdku v podobe modelu Fastback. Ten bol zároveň poslednou karosárskou verziou. Od vtedy sme sa dočkali už len rôznych výbavových verzií, z ktorých asi najvýraznejšia stále je i30 N. My sme rovnako mali možnosť testovať Hyundai i30 vo verziách Hatchback, Fastback a práve najostrejšie N Performance.

 

 

Ak mám byť úprimný, neviem si vybrať, ktoré si ma získalo z tejto trojice najviac. Každé z nich mi ponúklo diametrálne odlišný pohľad na model i30 ako taký a jedná sa o tri dokonale odlišné svety. Klasika v podobe hatchbacku ponúka akúsi nevýstrednosť a súhru medzi vkusným dizajnom a praktickosťou. Kombík ponúka svojmu novému majiteľovi naopak trošku viac praktickosti so svojimi 602 litrami v kufri. Fastback je potom niekde medzi nimi a N-ko stojí na samostatnom stupienku.

Okrem toho som sa však chcel povenovať tomu, čo nám Hyundai priniesol i30-kou ako prvý na trh C-segmentu. Boli to totižto oni, ktorí prví ponúkli adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, ktorý napomáha v prípade automatickej prevodovky na pohyb v zápche a dokáže zastaviť auto až na úplnú nulu a následne ho aj rozbehnúť naspäť na nastavenú rýchlosť bez zásahu vodiča. Zároveň ponúkal súbor bezpečnostných systémov Hyundai SmartSense, ktorý obsahoval výstrahu a zabránenie nárazu, aktívny asistent pre jazdu v pruhu, či detekciu auta v slepom uhle. Súčasťou výbavy bolo aj bezdrôtové nabíjanie telefónu, čo do triedy kompaktných vozidiel priniesli rovnako ako prví.

 

 

 

 

Hyundai i30 bez pochýb spravil revolúciu v kádri značky a podľa nášho názoru sa spolu s Tucsonom jednalo o prvé auto značky dosahujúce európskych kvalít. Zrazu sa o tento model začali zaujímať ľudia, ktorí pred tým nad Hyundaiom ani nerozmýšľali a toto auto z Nošovíc žalo úspechy aj v novinárskom svete.

Čo však nás najviac na tomto aute ohúrilo, boli jeho jazdné vlastnosti. Za toto sme si vypočuli od fanúšikovskej základne značky Hyundai spŕšku negatívnych ohlasov, keďže sme novinku porovnávali s predošlou generáciou i30-ky, ktorá úprimne po jazdnej stránke nedosahovala extra kvalít. To sa však príchodom aktuálnej tretej generácie zmenilo a mäkký podvozok s obrovskými náklonmi a nie moc čistou stopou sú pre i30-ku vecou minulou. 

Za toto sme boli ukameňovaní verejne na fan stránke Hyundai Slovensko, keďže majiteľov starej i30-ky tam bolo viac než polovica a úprimne, každý si to svoje obhajuje. Hocikto, kto však mal možnosť si novú i30-ku vyskúšať, nám zmenu v jazdných vlastnostiach len potvrdil a veľa z tých ľudí už svoju starú vymenili za novú.

Pre tých, ktorí to ešte nespravili, teraz navyše Hyundai pripravil veľmi príjemnú akciovú ponuku na model Hatchback a Kombi, o ktorej sme písali aj v minulom článku. V skratke sa teda jedná o atmosferickú 1.4 MPi za veľmi slušné peniaze. Celú ponuku nájdeš na tomto LINK-u.

 

 

 

My máme zo súčasnej i30-ky naozaj radosť. Budúci rok by sa nám mala do rúk dostať jej najnovšia konfigurácia z rodiny N a síce Fastback N, no doterajšie verzie nás ani náhodou nesklamali. Hyundai dokázal naozaj spraviť auto na európskej úrovni a aj možno napriek pár drobnostiam dokáže na plno konkurovať oveľa drahším modelom z dielní iných značiek, a to cenovkou aj bohatou náložou bezpečnostných systémov.

 

 

 

 

Vozidlá na fotografii môžu byť vybavené prvkami vybavenia na želanie za príplatok a v katalógu nemusia byť uvedené všetky modelové verzie. Spoločnosť Hyundai si vyhradzuje právo zmeniť technické špecifikácie a rozsah vybavenia bez predchádzajúceho upozornenia.

Zdroj fotografií: Hyundai Slovensko, medziplyn.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *