Opel Corsa OPC je na trhu už nejaký ten rok a patrí medzi veľmi dobré malé hot-hatche. Na našich cestách sa síce trošku stráca svojim naozaj tvrdým nastavením podvozku a 18″ diskami kolies, no na okruhu exceluje. Väčšine ľuďom sa páčia ostré vzhľady a pekné športové dizajny, no málokto vždy ocení rýdzi športový charakter. Preto vo veľa prípadoch sa na ne pozabudne lebo uprednostňované civilnejšie verzie. Tak vznikajú výbavové verzie ako R-Line, ST-line, FR-line alebo pri prémiových značkách M-Packet alebo AMG packet. Tak si viete vyskladať úsporné vozítko s príjemne pohodlným podvozkom, ale vzhľadom závodníka.

Rovnakým smerom sa vybral aj Opel. Už pred nedávnom uzrel svetlo sveta ich najnovší model Insignia v športovej verzii GSi. Táto verzia je v princípe civilnejšia verzia práve vrcholových radov OPC. Komfortnejší podvozok, menej výkonu a celkovo lepší pocit z dlhších jázd keď človek vyžaduje pohodlie. Najnovší prírastok očakávame práve malý model Corsa. Ten by mal prísť v priebehu tohto roka a ponúknuť fanúšikom značky akú-takú zábavu. Dohady sú zatiaľ také, že by mal disponovať motorom 1.4 Turbo s výkonom 110Kw/150k, ktorý sa ponúka aj do bežnej verzie Corsy. Nie je to málo, ale ani moc. Pre auto tejto kategórie je to však dostačujúci parameter. Corsa GSi bude tam konkurentom pre napríklad Fiestu ST-line so 140 koňmi alebo Ibizu FR s 1.5 EVO motorom a 150 koňmi. Presne táto kategória vozidiel je tá, ktorá aktuálne zažíva vzostup.

 

 

Pokiaľ bude aj Corsa naladená tak ako Ford či Seat, môžeme čakať kus zaujímavého autíčka. Aktuálne sú tieto informácie zatiaľ len predbežné a verím, že časom sa dočkáme podrobnejších info. Zatiaľ vieme však to, že podvozok bude vychádzať z drahšej verzie OPC, ktorá bola odladená na Nordschleife a už v základe dostane Corsa GSi športové sedačky Recaro. To už znie veľmi zaujímavo. Motor 1.4 Turbo síce neponúka v Corse také parametre ako má napríklad Ibiza FR. Tá ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 7.6 sekundy a Corsa ledva podlezie deväť sekúnd s hodnotou 8.9 sekundy. Uvidíme ako to bude vyzerať v reále a hlavne aj čo sa ceny týka. Aktuálne 3-dverová Corsa s touto motorizáciou a porovnateľnou výbavou s konkurentmi v triede vychádza 16 390€. V prípade verzie GSi môžeme očakávať určite vyššiu cenovku.