Pri mnohých značkách si pomaly zvykáme na to, že mnoho modelov predstavujú len na vyhradené trhy. Príkladom môže byť či už Škodovka so svojimi predĺženými verziami pre nás klasických modelov či napríklad aj BMW so svojim modelom 1er Sedan, ktorý je rovnako predstavený výhradne pre Čínu. Iné značky idú však opačnou cestou, ako napríklad Ford so svojim konceptom „World Car“, s ktorým chceli docieliť presne toho, aby po celom svete jazdil každý jeden ich model. To sa im najprv darilo, no potom zistili, že mnohé modely, ktoré sú na trhu v USA, nemôžu kvôli reguláciám a normám Európskej Únie dostať na starý kontinent. Značka Mercedes-Benz sa priraďuje skôr k tej prvej skupine značiek a mnohé modely uzrú cesty len na Azíjskom kontinente.

Inak tomu nie je ani pri ich novom modely z modelovej rady A. Tá bola samá o sebe predstavená len nedávno a ku klientom u nás v Európe sa dostáva práve v týchto dňoch. My sme mali možnosť v novej A-Classe sedieť na Autosalóne v Bratislave a aktuálne ju považujeme za technologicky najvyspelejšie auto kompaktnej kategórie a to isté platí aj o kvalite spracovania interiéru či exteriéru. Len nedávno predstavila značka predĺženú sedanovú verziu tohto ich najmenšieho modelu. Nejedná sa však len o zmenu typu karosérie, ale ako je už zvykom, pre Čínu pridali až 6 centimetrov na rázvore. Celkovo tak rázvor vozidla činí 2789 mm pri dĺžke auta 4609 mm. Tieto rozmery sú už veľmi blízke väčšej triede C-Class a možno práve to bol problém značky prečo nepredstavia tento model aj pre Európu. Sami si asi uvedomujú, že predaj ich väčšieho modelu C-Class by týmto utrpel, keďže vnútornými rozmermi by ho minimálne na zadných sedadlách predbehol vzhľadom k jeho rázvoru. Je možné však, že sa Európa dočká vynovenej rady CLA, no tá predchádzajúca určite rozmermi nemôže konkurovať, keďže má rázvor kratší až o 9 centimetrov oproti A-Class L Sedan.

 

 

Podľa nás je obrovská škoda, že sa v tomto na európanov zabúda a rovnako nerozumieme celkom tak faktu, prečo práve v Číne tak vo veľkom produkujú autá so zväčšeným rázvorom. Je všeobecne známe, že práve číňania majú najmenšiu priemernú výšku zo všetkých národností na svete, tak na čo im je toľko miesta vzadu?! Ja mám 193 centimetrov a mám sa uskromniť s klasickým rázvorom?! Diskriminácia.

Poďme sa však pozrieť čo bude mať tento Mercedes pod kapotou. Základom bude benzínový agregát s objemom 1.33 litra a výkonom 100, 120 kW s vypínaním valcov, jedná sa však stále o štvor-valec. Druhým motorom bude 2-liter s výkonom až 140 kW, ktorý sa bude štandardne kombinovať so 7-stupňovou automatickou prevodovkou G-Tronic. Novinkou v prípade úplne nového modelu bude aj špeciálna farba Rose Gold. No čo, spíšeme petíciu aby sa predával tento model aj v Európe?!