Nové BMW Z4 – zvyk (nie)je železná košeľa

Značka Mníchovskej vrtule včera svetu ukázala prvé oficiálne fotky auta, o ktorom sa hovorí už nejaký ten piatok a všetci sme sa naňho ohromne tešili. Akýsi prevrat nastal aj v BMW a tak sa môžeme dnes ráno spolu pozerať na fotky pred samotným predstavením na úplne nové a revolučné BMW Z4. Samotný model Z4 v jeho minulej generácii E89 technologicky zavŕšil svoju púť v roku 2016 a na nástupcu sme čakali dlhé dva roky. Minulý rok nám však značka ukázala koncept modelu Z4, z ktorého sa dalo už mnohé vydedukovať a vedeli sme, že sa značka poberie trošku iným dizajnovým smerom. Naše dedukcie sa potvrdili a tak sa pozeráme na úplne nové Z4. Počul som pár hlasov, ktoré tvrdili, že za dizajnom novej generácie stojí už aj nám známi dizajnér menom Jozef Kabáň, či je to pravda sa dozvieme až po kompletnej technickej špecifikácii po oficiálnom predstavení.

To sa udeje na mieste Pebble Beach Golf Links pri meste Monterey vrámci blížiaceho sa podujatia Concours d’Elegance. Značka BMW sa tam po roku vracia, keď tam minulý rok predstavila práve koncept ich novej Z4. Bude zaujímavé vidieť stáť vedľa seba finálnu podobu auta a jeho ešte nedokončený koncept. Vo veľa veciach sa však zhodujú, a tak tých rozdielov nebude také množstvo.

BMW Z4 M40i First Edition znie celý názov modelu, ktorý nám ako prvý bol ukázaný na fotkách. Po vzore predchádzajúcich modelov M sa tak znova pozeráme na auto so špeciálnym lakovaním Frozen Orange, ktoré bude k dispozícii len na tejto launch verzii. Pod kapotou nájdeme radový 6-valcový agregát, ktorý bude dosahovať výkon až 250kW/340k, ktoré budú prenášané na vozovku výhradne cez zadnú nápravu. Samotný podvozok dostane elektronicky nastaviteľné tlmiče, špeciálne brzdy z dielne M sport, alebo aj elektronicky ovládaný zadný diferenciál. Aj vďaka týmto fragmentom pokorí auto hranicu 100 km/h za sympatických 4.6 sekundy. Pri autách tejto kategórie je to taký zlatý stred, no značke neišlo v prípade Z4-ky o to, vytvoriť super-rýchly Roadster.

 

 

 

 

Ich primárnym cieľom bolo vytvoriť auto, ktoré bude neuveriteľne presné na ceste, zároveň zábavné a nestratí ten charakter Roadsterov z minulého tisícročia. To sa im podľa môjho názoru podarilo, auto vzbudzuje obrovskú túžbu sadnúť si za volant a vychutnať si rozloženie hmotnosti 50:50 so strechou dole, na niektorom z európskych známych priesmykov. To je túžba, ktorá ma nenechá chladným a verím, že sa niečoho takého raz dožijem.

Exteriér vzbudil záujem aj laickej verejnosti či fanúšikov značky a nie vždy sa stretol s pozitívnymi reakciami. Áno, je pravda, že minimálne predná časť sa podobá na kórejskú Kiu Stinger, no ja osobne v tomto vidím len jedného človeka. Tým je Albert Biermann, ktorý v roku 2016 opustil práve značku BMW a odišiel ku konkurencii pod kórejskou vlajkou. Môj osobný názor je taký, že už v roku 2016 musel vedieť čo BMW chystá a je viac ako možné, že niektoré z jeho dizajnových spomienok presadil aj pri Kii, a tak sa teraz pozeráme na to, ako BMW dehonestujú jeho fanúšikovia za „okopírovaný“ dizajn. Mne sa však dizajn veľmi páči. Je moderný, je iný a BMW to dalo nový podpis, od ktorého sa budú zrejme odvíjať aj ostatné ich modely. Veľká predná maska je dominantou auta, ktorú však pekne dokrášľujú hlavné svetlomety. Zabudnime na klasické „angel-eyes“, svetlá majú novú architektúru, sú samozrejme Full LED s adaptívnou technológiou. Vypichol by som aj reálne koncovky výfukov. BMW je posledná značka z trojice nemeckých prémioviek, ktorá stále dáva reálne koncovky výfuku a to mi veľmi imponuje.

 

 

Interiér prešiel tiež doslova revolúciou. Spolu sa pozeráme na naozaj vydarený kokpit vodiča s množstvom displejov, ktoré sú však pekne zapracované do priestoru, aby neboli zároveň rušivým elementom vodiča. Kokpit však ponúka tie najnovšie technológie ako napríklad BMW Live Cockpit Professional, či Head-up displej, ktorý je v Roadstery použitý úplne prvý-krát. Samozrejmosťou už je audio-systém Harman Kardon.

No uznaj, netúžiš potom, čo si videl nové Z4, sadnúť si za jeho volant a dať si stovku ostrých kilometrov?! Presne! Aj ja by som to hneď spravil! Prípadní záujemcovia budú mať takú možnosť až na jar roku 2019 a my, menší magazín, ak sa nám samozrejme BMW ozve, tak možno niekedy v 2023 😀. Tešíme sa!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *