To, že Audi predstaví konkurenta pre BMX X6 a Mercedes-Benz GLE Coupe nebolo žiadne tajomstvo. Dnes je to už realita a tento konkurent s označením Q8 už vo veľkom opúšta výrobné linky.

Zo skúseností vieme, že tieto mutanty SUV-coupe niesú tak elegantné a nemajú jazdné vlastnosti klasických coupe a niesú ani tak praktickým rodinným autom ako bežné SUV. O off-road vlastnostiach nemá zmysel ani uvažovať, to už snáď aj Octavia Scout má v teréne väčší zmysel. Ak sa na to pozrieme z druhej stránky zistíme, že na obrubník pred školou sa s tým Vaša mamina/manželka dostane lahšie ako s klasickým štvor-dverovým coupe a bude pri tom štýlovejšia ako v klasickom SUV.

Aj napriek všetkým nevýhodám majú tieto autá svoju stálu klientelu a práve tejto skupine ľudí nemala značka Audi čo ponúknuť.

Teraz sa všetko mení a fanúšici Ingolstadskej automobilky už ďalej nemusia pre auto tejto kategórie voliť výrobcov z Mníchova a Stuttgartu.

 

 

Nová Audi Q8 je ako všetci konkuretni postavená na platforme klasického SUV značky. V prípade Q8 sa jedná konkrétne o platformu Audi Q7, ktorá bola upravená. Q8 je tak o 66 mm kratšia ako Q7, nakoľko je len 5 miestna oproti 7 miestnej Q7. V šírke prekonáva Q7-mičku o 27 mm. Je ale aj nižšia o 35 mm a tak vyzerá presne ako by mala – nie športovo ale športovejšie.

 

 

Zadná časť je ukážkou novej dizajnovej línie značky, takže je rovnako ako nová A7 a A8 zdobená spojenými zadnými svetlometmi. Batožinový priestor je 605 litrov v prípade piatich pasažierov a 1755 litrov so sklopeným zadným radom sedadiel. V porovnaní s priamou konkurenciu je presne uprostred (X6 580l GLE Coupe 650l).

 

 

Americký vedci zistili, že len 1 z 854 zákazníkov si toto auto kupuje kvôli jeho praktickosti 🙂 a tak je dôležitejšie čo má toto auto pod kapotou. Zatiaľ sú dostupné 2 dieselové motory s označením 45 TDI a 50 TDI a jeden benzínový motor s označením 55 TFSI.

Nové klamlivé označenie neskrýva bohužial žiadnu V8. 45 TDI a 50TDI sú 3.0 litrové V6, kde silnejšia varianta má 210 kW a 600 Nm. Quattro v kooperácii s 8 stupňovou automatickou prevodovkou vystrelia túto 2,1 tonovú krásku z 0 – 100 km/h za 6,2 sekundy a pokračuje až na maximálnu rýchlosť 232 km/h.  Novinkou je, mild-hybrid systém vrátane prídavnej batérie. V blízkej budúcnosti bude predstavená veria S a RS.

Podvozok je v štandarde na adaptívnych pružinách, ktoré je možné za príplatok zameniť za vzduchový podvozok. K dispozícii je aj natáčanie zadnej nápravy pre lepšiu manévrovateľnosť. Bezpečnostných asistentov je v Q8 asi rovnaký počet ako častí seriálu Panelák.

 

 

V interiéri nájdeme rovnako, ako vo všetkých veľkých nových vozidlách značky záplavu displejov.

Horný dotykový displej slúži pre infotainment a navigáciu zatiaľ čo spodný slúži na ovládanie klimatizácie a v prípade zadávania adresy do navigácie sa premení na klávesnicu. Budíky rovnako nahradil virtuálny kokpit.

 

 

Predaj v Európe bude odštartovaný koncom Júla. Podľa všetkého bude Q8 schopným konkurentom pre X6 a GLE Coupe a každý koncernista, ktorý bol doteraz odkázaný len na Touareg alebo Q7 si príde na svoje.