Hneď na úvod je potrebné uviesť, že nový malý Mercedes-Benz CLS sa nevolá CLA, ale A sedan.

Keď Mercedes nedávno prestavil novú triedu A, dal celému svetu najavo, akým smerom sa bude uberať. Nová trieda A ukázala každej automobilke, ako má vyzerať prémiový hatchback. Keď si človek porovná nové Áčko s konkurenciou (A3, BMW 1), jeho dizajn a interiér je, ako z iného storočia. Strohé interiéry týchto dvoch nemeckých hatchbackov sa s tým čo nájdeme v Áčku nedá ani porovnávať. A kedže konkurencia nemá len hatchbacky, ale aj sedany, bolo potrebné konať aj v tomto smere. CLA už je na trhu nejaký ten rok a aj keď vyzerá stále dobre, bolo potrebné ho zladiť s novinkou.

A tak nám Mercedes ukázal ako bude nové CLA… ehm A sedan vyzerať.

 

 

Poloslepý pirát, ktorý má cez jedno oko pásku a druhé si držal dlho pritlačené rukou na kontrole u doktora, by si prednú časť z kilometrovej vzdialenosti možno aj pomýlil s CLS-kom.

 

 

Zadná časť sa nepodobá žiadnemu inému modelu z rady. Budme radi že nemá zadok ako C, E, S, pri ktorých má nezainteresovaný človek reálny problém zistiť, o ktorý model sa jedná.

Vďaka tomu, že v Mercedese natiahli Áčku zadok, má teraz batožinový priestor úctihodných 420 litrov. Vo verzii hatchback to je 370 litrov.

A sedan má v číslach aj jedno prvenstvo. To sa týka koeficientu odporu vzduchu, ktorý činí 0.22.

 

 

Pre začiatok bude benzínové motory pod kapotou s označením A200 zastupovať štvorvalec s objemom 1.3 litra a výkonom 120kW. Naftová jednotka označená A180d skrýva pod kapotou 1.5 litrový motor s výkonom 85kW. Obe jednotky majú v základe manuálnu 6-stupňovú prevodovku, ale za príplatok Vám dajú aj 7-stupňový automat. Obe varianty budu dostupné s pohonom predných kolies.

Neskôr pribudnú aj verzie s pohonom 4Matic, 35AMG a 45AMG.

Interiér je zhodný s hatchbackom a teda jedným slovom je úžasný!

 

 

V základe dostanete 7 palcové displeje a za príplatok sú väčšie s rozmerom 10,25 palca. Za použité materiály a prevedenie by sa nehanbili ani luxusné limuzíny. Ako sme už zvyknutí u tejto značky, celý interiér je do detailu prepracovaný od náladového osvetlenia, až po multimediálny systém MBUX, ktorý je možné ovládať aj hlasom (aj keď všetci vieme, že ovládanie hlasom v autách je schopné namiesto zavolania mame spustiť navigáciu do Turkmenistánu).

 

Mimochodom A sedan vraj nieje oficiálny nástupca CLA-čka.