Spoločnosť Mazda môžeme pokojne vnímať v tom mainstreamovom automobilovom svete ako takého jednorožca. Pokiaľ sa pozrieme na politiku Mazdy oproti ostatným značkám, hneď si všimneme niekoľko zásadných rozdielov. V prvom rade, Mazda ako jediná automobilka stále používa len atmosferické zážihové motory bez použitia akéhokoľvek preplňovania a ako jedna z mála značiek sa stále drží svojho dizajnu, ktorý započala v roku 2012 modelom CX-5. Mazda ho označuje ako dizajnový jazyk KODO, ktorý novými generáciami chcú čoraz viac prehlbovať.

To už naznačili na zopár fotkách, ktoré pred samotnou Motor Show ukázali svetu, na ktorých môžeme vidieť nový model karosérie Hatchback a podľa slov Mazdy sa bude jednať o novú generáciu Mazdy 3, ktorá však skôr než koncom 2018 alebo začiatkom 2019 predstavená nebude. Čo však vieme, je to, že nová Mazda 3 bude mať motor z novej generácie Skyactiv-X. Ten má priniesť revolúciu do sveta spaľovacích agregátov. Nie nebude mať ani turbo a ani sa do výfukového potrubia nebude vstrekovať žiadna močovina a nebude mať ani filter pevných častíc. Bude to však benzínový agregát, ktorý bude fungovať ako dieslový no na benzín. Chápeš?! Nie?! Ja Ti to teda vysvetlím. Predstav si benzínový motor, ktorý ma sviečky len do momentu kým sa motor zohreje do prevádzkovej teploty a potom bude benzín odpaľovať ako diesel čiže samo-vznietením. Tento princíp práce sľubuje nárast výkonu a krútiaceho momentu až o 30% pri znížení spotreby a emisií výfukových plynov.