Niekedy celkom neviem, čo ma to popadne. Je 22. december, konkrétne jedna hodina v noci a ja zasa tak lovím v neznámych vodách automobilového internetu. Celý deň mi nejako na mysli leží značka Lexus a jej cesta na dnešný vrchol. Spomenul som si tak na jej začiatky a na to, ako sa Toyota rozhodla preraziť s prémiovou značkou aj na inom trhu. Celý ten čas sa však akosi zabúda na značku, ktorá vznikla rovnako ako prémiová alternatíva japonskej značky Nissan. Infiniti. Nebudem tu teraz rozpisovať históriu tejto značky, na to možno budeme mať čas niekedy inokedy. Zaujal ma, aj vďaka hre Forza Horizon 3, ich model Q50 v špeciálnej verzii Eau Rouge. Tak v tejto neskorej nočnej hodine pátram a sliedim po googli, čo to je vlastne za auto, že som nikdy predtým o ňom ešte nepočul a zrejme ani ty.

Mal to byť konkurent BMW M5, či Mercedesu E63, jednoducho Super-sedan, o ktorom však hovorím v minulom čase. Pod kapotou mal byť 6-valcový motor uložený do v-čka s označením VR38DETT s výkonom až 570 koní. Fanúšikom japonských áut je určite tento motor dobre známy. Ide totižto o motor z Nissanu GT-R dá sa povedať, že v totožnej špecifikácii. Tento motor bol spriatelený so 7-stupňovou automatickou prevodovkou od Infiniti a rovnako s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý značka predtým použila vo väčšom modeli Q70. 570 koní spolu s týmto ústrojenstvom malo dovoliť autu zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy.

Dá sa povedať, že auto bolo už hotovým projektom a po cestách behalo už aj pár prototypov, ktoré mali možnosť tie najväčšie novinárske hlavy aj otestovať. Krátko po konci roku 2014 sa však obmenilo vedenie spoločnosti. To nové sa rozhodlo ďalej nepodporovať moc nákladné projekty, čím Eau Rouge jednoznačne bol, aj napriek tomu, že používal už dobré známu techniku.

Dovtedy sa motoristickému svetu črtal naozaj pekný projekt športových áut, ktorý dával zmysel, išlo o autá, ktoré boli agilné a schopné vytvoriť aj pekný čas na okruhoch. Podľa toho mal aj pomenovanie. Eau Rouge je názov najznámejšej zákruty na SPA-Francorchamps. Ja tomu celému nejako nerozumiem. Značka má už vytvorenú kompletnú techniku, po cestách už behajú nulté série a vlastne všetky najväčšie náklady sú už dávno vrátené a v tom dá sa povedať najlepšom tento projekt seknú. Podľa mňa sa mohlo jednať o naozaj kus solídneho auta, ktoré by zožalo obrovský úspech, pretože kto by nechcel praktické GT-R?! Cenovka dokonca mala byť stanovená na 100-tisíc € za Launch edíciu v špeciálnej farbe s plnou výbavou, a to vôbec nie je moc za 570 koňový Super-Sedan. Obrovský škoda, že sa toto nedostalo do sériovej podoby. Už len asi dúfať, že sa to raz dostane znova na rysovacie dosky a možno sa raz budeme na našich cestách pozerať aj na takéto pekné Infiniti.