Hyundai i30 N Line – satanove batoľa

Hyundai, Hyundai… Prečo?! Prečo si chceš takto pokaziť veľmi dobré meno?! Prečo chceš z unikátneho N-ka spraviť sériovú masovku?! Viem, marketingové oddelenie sa oklamať nedá, a pokiaľ ľudia bažia po športovo vyzerajúcom aute, čísla nepustia. Na Slovensku zatiaľ síce nemáme potvrdené, že by sa sem takéto auto malo dostať, no pokiaľ to zverejnil Hyundai Europe na svojej stránke ako oficiálnu tlačovú správu, môžeme sa len domnievať, že s určitosťou sa to dostane aj k nám. Hyundai však musel s určitosťou vedieť minimálne jednu vec. Tento model sa nebude v prvom momente páčiť novinárom. Tí ho budú preklínať, hrešiť naňho a nedopustia to, aby si to nejaký ich známy kúpil. Prehrmí však prvotné vzrušenie a aj tak si potom každý magazín bude pýtať i30 N-line na test. Včetne nás samozrejme.

Ak mám byť úprimný, nemám rád tieto „ostré“ výbavové verzie. Na oko sa hrajú, že sú ostré, no pod kapotou skrývajú len máličko koní, oveľa slabší podvozok, horšie riadenie a vrcholové verzie tak strácajú na akejsi exkluzivite. Bohužiaľ, rovnako to bolo, aj keď som zbadal i30 N-line. Navonok pôsobí naozaj ako ostré i30N, dokonca mi to pripomína hru: „Nájdi 5 rozdielov“. Nemá krídlo, má len dve malé koncovky na jednej strane, o palec menšie kolesá, ktoré vzali z modelu Fastback, chýbajú mu dve tlačítka na volante na ovládanie jazdných režimov a deficit 135 koní. Je samozrejmé, že model i30N-line bude omnoho lacnejší ako práve spomínané N-ko, len či si týmto trošku Hyundai nerozhnevá majiteľov najostrejšieho modelu. Poznáme mnohé značky, ktoré priniesli športovo vyzerajúcu opciu aj do základných modelov, no veľa-krát sa dizajnovo líšia od najostrejších verzií. Tak by to podľa mňa malo byť.

Na druhú stranu netvrdím, že sa mi dizajnovo nepáči. Samozrejme, že páči. Páči sa mi aj N-ko, zákonite sa mi dizajnovo musí páčiť aj toto, stále je tam však to ale…

S čim sa bude ponúkať tento krotký variant hot-hatchu z Nanyangu?! Pod kapotou nájdeme dve motorizácie. Nami už viac-krát testovanú 1.4 T-GDi so 140 koňmi a naftovú 1.6 CRDi so 136 koňmi. Ani slabé, ale ani silné agregáty však zaujmú prípadných záujemcov veľmi dobrou spotrebou. Hyundai v prípade verzie N-line láka aj tým, že už v sérii bude na každé auto z tejto edície obúvať Michelin Pilot Sport 4 a oproti klasickej i30-ke bude mať tuhší podvozok, ktorý však stále má ostať komfortný. Od N-ka si prevezme aj perforovaný kožený volant.

To je všetko pekné, nám je len ľúto, že touto edíciou stratí i30N svoju exkluzivitu a jedinečnosť. Predaj i30 N Line by mal začať koncom leta 2018 naprieč celou Európou.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *