Aby som sa v krátkosti predstavil, som majiteľom tejto krásnej mašinky, zároveň aj kamarátom chalanov z redakcie Medziplyn, a v neposlednom rade petrolhead hlavou i srdcom.

Tento článok som začal písať asi pól hodinu po tom, ako ma Rišo kontaktoval s veľmi milou a priateľskou ponukou. Vie totiž, že môjho víkendového miláčika predávam, a kedže sme na Slovensku, tak si už iste viete domyslieť, že pokiaľ nemáte Octaviu TDI so spotrebou 4,2l/100km, ste odsúdený na nekonečné čakanie na potenciálneho kupcu. Preto mi navrhol, aby som napísal článok o mojej 6ke, čím by som mohol prípadného záujemcu o vozidlo povzbudiť, že sa nemusí báť ho odo mňa kúpiť. Rišovi aj Paťovi ešte raz veľké ďakujem, a teda poďme na to…

 

 

Stručná história vozidla

 

Moju 6ku som vyberal veľmi dlho, dal som si záležať, pretože som auto nekupoval ani na kšeft a ani z dlhej chvíle. Chcel som proste pekné športové GT, so silným motorom a kvalitným interiérom. To znamená, že môj výber sa zúžil na Nemeckú 4ku. Kedže som fanúšikom značky BMW, a mal som už 3 “baworáky” predtým, neváhal som a opäť som svoju dôveru vložil do modro bielej vrtule 🙂

Autíčko som kupodivu našiel veľmi blízko v Nemecku, v meste Passau čo bola pre mňa super správa. Tak som neváhal a vyštartoval ho pozrieť. Vozidlo predával autorizovaný dealer BMW AutoLeebmann, a nebudem zbytočne naťahovať, bolo v 110% stave, krásne v individuál konfigurácii, takže som na ňom išiel aj hneď domov. Predajca bol dokonca tak milý, že mi na cestu domov spravil kompletný servis, zahrňajúci výmenu oleja a filtrov + komplet bŕzd. Áno ten pocit, že hneď prvé vozidlo, ktoré som si vyhliadol a bolo “tutti frutti” bol na nezaplatenie. Na Slovensku som absolvoval povinné úkony a už o necelé dva týždne som si cupital pre značky. Bolo to v Júli 2017.

Odvtedy som so 6kou strávil neuveriteľne pekné chvíle, naozaj tí marketingoví odborníci v BMW neklamali keď vymysleli slogan : Freude am fahren 🙂

 

 

 

 

 

Niečo málo k technickej špecifikácii a konfigurácii vozidla

 

Jedná sa o model F13 vo verzii coupé, výrobnú linku opustilo 6/2012 a má momentálne “nalietaných” 105000km. Pod kapotou bije 6 válcové srdce usporiadané v rade, s objemom 3.0 litra a krásnym výkonom 320 koňských síl. Ten zabezpečuje aj nesmierne vycibrené TwinscrollTurbo, ktoré dodáva motoru potrebný ťah. Motor je spriahnutý s 8st. športovou automatickou prevodovkou ZF, ktorá radí bleskurýchlo v športovom režime, no v komfortnom režime je tak príjemná, že človek takmer ani nevie kedy preraďuje.

Vozidlo bolo nakonfigurované veľmi slušne, zvonka ho zakrýva nádherný zakázkový individual lak Frozen Silver Metallic a 6ka sa gúľa na 20” individuál diskoch s nízkoprofilovými Runflat pneumatikami. Vo vnútri milo prekvapí celokoženný interiér, vo farebnej kombinácii čierna/cognac hnedá. Je naozaj veľmi kvalitný, na čo ja kladiem nesmierne veľký dôraz. Palubná doska je dokonca prešívaná niťou vo farbe sedačiek, čo dotvára v skutku luxusnú atmosféru.

 

 

 

 

Výbava vozidla nie je maximálna, no za to je veľmi štedrá. Z jazdných asistentov spomeniem držanie v jazdnom pruhu, výstrahu pred jeho opustením, taktiež signalizáciu mrtveho uhla, a varovanie pred kolíziou. 6ka dokáže rozpoznávať dopravné značky všade okrem Slovenska 😀 Volant je M-kový s hliníkovými pádlami, sedačky komfortné v najvyššej konfigurácii, radi človeka zohrejú, ochladia a keď je treba aj pomasírujú. Pamäť pre vodiča aj spolujazdca je samozrejmosťou. O kvalitný zážitok z počúvania hudby sa stará Hi-Fi systém Professional, a keď je človeku tma, poslúží elektrická panoramatická strecha, ktorá sa avšak dá iba vyklopiť, kedže sa jedná o coupé verziu.

Tento segment ukončím pre mňa výnimočným doplnkom môjho vozidla, ktorý som dal namontovať v októbri 2017, a to športový výfukový systém od BMW M-Performance v hodnote 1700€. Táto zmena urobila z môjho auta presne to, čo som chcel. Chýbal mu totiž zvukový prejav, od výroby bolo veľmi utlmené. Inžinieri z BMW si naozaj dali záležať, a výfukový systém je jedna báseň. Pri kľudnej jazde človeka nijak neruší, no pri zošliapnutí plynového pedálu sa prebudí šelma, ktorá dá o sebe vedieť poriadnym rachotom.

 

 

 

 

Servisná história

Kedže mám svoje autá radšej ako niektorých ľudí, tak 6ka dostala naozaj nadštandardnú starostlivosť. Vozidlo ani raz nenavštívilo neautorizovaný servis, vždy bola len priamo v BMW. Interiér bol profesionálne vyčistený v detailingovom štúdiu, a je o neho starané pravidelne 2x do týždňa. Držím sa zásady, že vozidlo musí byť vnútri tak čisté, ako izba v 5* hoteli, a to nonstop.

Ďalej 6ka absolvovala zvolávaciu akciu, pri ktorej bol nahraný najnovší software do všetkých riadiacich jednotiek vo vozidle. V apríli 2018 absolvovala bežný servis, výmenu oleja a kontrolu po zime, samozrejme v autorizovanom servise. Počas zimných mesiacov som ju prevetral asi 5x a to len keď bolo
sucho a teplejšie, inak bola zazimovaná v garáži.
Posledná zmena nastala v máji, kedy som namontoval 15mm podložky na zadnú nápravu, čo ešte viac vyzdvihlo športový charakter vozidla.

 

Pár slov na záver

Iste sa čudujete, prečo som v názve článku spomenul, že som rád že kupca ešte nezaklopal na dvere, keď vozidlo predávam. Dôvod je veľmi jednoduchý : moju 6ku neuveriteľne zbožňujem, je to perfektné auto a teším sa ako malý chlapec každý krát, keď sa idem na nej previezť. Viem, že keď príde kupca a moju slečnu si odvedie, budem nesmierne smutný.
Preto som v podstate rád, že ešte neprišiel 😉
Ale samozrejme existuje aj dôvod prečo ju chcem predať. Ten je, že som medzičasom kúpil ďaľšie vozidlo, nové a prémiové a musím ho parkovať vonku. Je to daily a teda je viac využité ako víkendová kráska o ktorej píšem. Preto sa budem s ňou musieť bohužiaľ rozlúčiť.

Týmto článkom, by som chcel povzbudiť prípadného záujemcu, že sa nejedná o vozidlo z bazáru, s nejasnou históriou. Nejedná sa taktiež o vozidlo, ktoré bolo jazdené ženou, nezodpovedným človekom, alebo niekým kto nemá žiaden vzťah k autám. Bolo jazdené milovníkom áut, ktorý tomuto úžasnému coupé dal všetko a ešte viac 🙂

 

 

 

Inzerát nájdeš TU.

 

P.S. – Pozn. redakcie: môžeme len potvrdiť starostlivosť o toto auto, Rado si ho hýčkal a nikde inde asi nenájdete predné sedačky nastavené podľa pravítka, aby boli úplne zarovno a rovnako tak koberčeky prekefované kefou na oblečenie, aby získali typický pruhovaný efekt.