Už je to zopár mesiacov, čo sa šepká o príchode nového BMW radu 1. Mnohí verili, že by tak mohlo byť ešte v roku 2018, no povedzme si pravdu, značka z Mníchova mala aj bez toho naozaj silný rok s veľa novinkami. Z4, 8er, 3er, či nová X2, X4, X5, alebo vlajková ľod X7. Medzi takýmito menami by sa zrejme nová Jednotka možno aj stratila. Rok 2019 bude teda patriť najmenšiemu „baworáku“. Aktuálna generácia F21 LCI je tu totižto s nami už štvrtý rok, a tak je najvyšší čas na zmenu. Predsa už jej technológie nie sú najnovšie, aj keď sa ju značka stále snaží držať pri živote aspoň novými paketmi, či motorizáciami, ktoré dostala v roku 2017.

Avšak niektorí fanúšikovia značky BMW zaplačú, keďže nová rada 1 pre rok 2019 je jasné, že dostane platformu UKL, ktorú aktuálne poznáme z Mini a BMW 2er, X1 a X2. Vo všeobecnosti to znamená zmenu koncepcie. BMW poznáme ako značku, ktorá je preslávená svojimi zadokolkami. To v prípade novej 1er bude už minulosťou a štandardne sa bude ponúkať ako predokolka s motorom uloženým na prieč. BMW ide týmto smerom hlavne preto, aby sa stalo bezpečnejším a tým pádom dostupnejším aj pre slabších šoférov, alebo tých menej odvážnych. Doteraz si mnohí klienti vybrali radšej konkurenčnú Audi A3, alebo Mercedes triedy A, hlavne z tohto dôvodu, že si sami netrúfali na pohon zadnej nápravy. 

Platforma UKL však ponúkne aj alternatívu v podobe pohonu xDrive, no hlavne ponúkne priestor inžinierom z centra iPerformance. Nové BMW 1er by malo vo svojej modelovej škále uvítať aj modely s označením práve iPerformance vo forme hybrid a plug-in hybridnej techniky.

Zatiaľ sa však môžeme rozlúčiť s modelom M140i, vzhľadom k faktu, že platforma UKL nie je prispôsobená na 6-valcové motory a zatiaľ sa s nimi ani nepočíta. Môžeme teda rátať predbežne s tým, že najvyššia motorizácia dostupná pre radu 1 bude 252 koňový 2-liter benzín aktuálne označovaný ako 30i. Uvidíme, čo si však inžinieri pre nás pripravia, možno chystajú nejaké prekvapenie. M140i bol úplne posledný hot-hatch produkovaný a predávaný so 6-valcovým motorom pod kapotou.

Dizajn je zatiaľ predčasné hodnotiť. Už teraz však môžeme vidieť pozmenenie bočnej línie aj zadnej partie a nafúknutie prednej časti. Dizajnovo sa bude nová rada 1 ponášať na už predstavenú radu 3, takže môžeme očakávať niečo veľmi podobné. Jej finálne predstavenie čakáme koncom roka 2019.

 

 

 

Privacy Preference Center